rss
email
tumblr
facebook

2009. december 7., hétfő

Nagyon szeretnék egy

nem létező dolgot. Ráadásul szerintem ez normális. Most gondolhatod azt, hogy rám férne egy kis elmekórtani ellátás, de mielőtt elkapkodottan alkotsz véleményt, nézd meg ezt itt:



Egy Dan Anderson nevű végzős designer munkája világít a szemedbe, a Voltra nevű elektromos motorkerékpár. Illetve a 3D modellje. Mert ez egyelőre csak egy tanulmány. Sajnos.



Az eddig látottakban csupén két érdekes dolog volt: egyrészt nem volt kuplungkar a bal markolatnál és ez nem renderelési hiba, hanem azért van, mert egy villanymotorhoz nem kell váltó, tehát kuplung sem, másrészt pedig valami furcsa izé van a tank végén, illetve bocs, de hiszen tank sincsen, szóval ezt a dolgot még fel kell dolgozni egy kicsit.



Nem tudni, hogy pontosan mi is a képen látható tárgy, de hogy egy vérbeli olasz sportmotor és egy vérbeli olasz kávéfőző keresztezéséből született, az biztos. Milyen fura, hogy a tervezője ennek ellenére egyáltalán nem olasz, hanem egy meglehetősen kócos kinézetű ausztrál úr, akit a neve alapján leginkább egy IKEA katalógus borítóbelsőjére képzelnénk el, kezében az általa tervezett praktikus nyakkendőtartóval. Nos, ez a kócos úr nem tervez nyakkendőtartókat, viszont megalkotta a legdögösebb elektromos motort, amit csak el lehet képzelni. Azt a motort, ami annyira állatul néz ki, hogy ha csak két lóerős lenne és tizenöt volna a végsebessége, akkor is habozás nélkül indulnék vele a MotoGP-n. Ha létezne, ugye.



Tehát tank az nincs. Az akkumulátor elfér ott, ahol hagyományosan a motor van, mert a motor az ott van, ahol hagyományosan a lengővilla csapágya szokott lenni, és együtt leng a lengővillával, ezért aztán nem kell láncfeszítés sem, hiszen a két lánckerék távolsága mindig állandó. Majdnem olyan egyszerű ez a szerkezet, mint egy bicikli, a tervező kreativitása szabadon szárnyalhat tehát. És szárnyal is. Hátsó lengéscsillapítót például ennyire elöl még nem nagyon láttunk. Legalább is semmiképpen nem a motoron ülve.



Aztán ott az ülés. Az ülés, ami lebeg. Szinte csak azért van odafogatva azokhoz a piros csövekhez, hogy el ne repüljön valamerre. És bele van építve a féklámpa meg az index is. Na meg ott az első világítás két elfűrészelt krómcsöve azzal a pirosra festett álmechanikus konzollal. Jaj nekünk.
Az is jól látszik, hogy az akkumulátor és a motor helyzetétől a súlypont nagyon lent van, így ez a masina elképesztően jól kezelhető. Illetve lenne. Ha létezne. De hát csak egy csomó számítógépes modellen csorgatom a nyálam. Ami egyébként érintésvédelmileg aggályos egy elektromos motornál. Ja, nem.

Szóval szervusztok kispajtások, búcsúzom mára, megyek aludni, hogy azt álmodhassam, hogy van egy ilyenem.

0 megjegyzés: